Досвід роботи з батьками

Заклад дошкільної освіти «Казка», садок Софії Русової

с.Драбове - Барятинське Драбівський район Черкаська область

Досвід роботи педагогів закладу дошкільної освіти «Казка», садка Софії Русової з організації просвіти батьків вихованців.

Підготувала

Директор ЗДО «Казка»,

садка Софії Русової

А.О.НЕКОЗ

Заклад дошкільної освіти «Казка», садок Софії Русової функціонує з 1983 року та розрахований на 128 місць, знаходиться в комунальній власності Драбово - Барятинської сільської ради, с.Драбове - Барятинського, Драбівського району, Черкаської області. У закладі створено сучасне розвивальне середовище, яке спрямоване на розвиток всебічно - розвиненої, гармонійної особистості та формування особистісно-орієнтованої моделі дошкільника. На даний час заклад укомплектовано сучасними ігровими модулями, меблями, у кожному груповому блоці створено розвиваючі зони, що забезпечують індивідуальні запити кожного вихованця. У садочку функціонує дві різновікові групи, в яких налічується 53 вихованці:

Група «Ромашки» - працює за екологічним напрямком;

Група «Крапельки» - за етнографічним напрямком .

Відсоток охоплення: -діти 3-6 року життя- 100%

Головна мета: забезпечення реалізації права громадян на здобуття дошкільної освіти, задоволення потреб громадян у нагляді, догляді, оздоровленні дітей, створення умов для їх фізичного, розумового та духовного розвитку.

В закладі дошкільної освіти  «Казка», садка С.Русовової увесь виховний процес розбудовується на засадах загально - культурних та психолого - педагогічних ідей видатного педагога - Софії Федорівни Русової. Педагоги закладу приділяють значну увагу до особистості кожної дитини, сприяють її творчому розвитку, прищеплюють любов до своєї країни та свого народу. Однак, все це було б неповним та незакінченим, якби не тісна співпраця батьків та педагогів нашого закладу. С.Русова виділяла пріоритетну роль родини у вихованні громадянина свого народу та входження малої дитини в суспільство і безболісної адаптації дитини до навколишнього світу. Саме в сім`ї формується і розвивається особистість дитини, триває опанування нею соціальних ролей. Безпосередньою функцією родини є і залишиться навчання дитини соціального досвіду, що накопичило людство, культури країни, її моральних норм та правил, а також традицій народу. Сьогодення потребує від батьків та педагогів  закладів дошкільної освіти  гармонійно поєднувати сімейне виховання з громадським.

Єдність у вихованні та навчанні з боку родини та з боку педагогів - забезпечує певну системність роботи, вироблення необхідних стереотипів у малят. Водночас успішно будуть формуватись у дітей моральні почуття та уявлення дитини, міцнішими стають навички поведінки, а її життя більш організованим, радісним, цілеспрямованим.

Співпраця закладу дошкільної освіти   та родини передбачає наявність у батьків відповідальності, а у вихователів - сімейної центрованості педагогічної діяльності, заснованої на розгляді дитини в контексті її родини. Основний шлях налагодження такої співпраці - організація освітньої взаємодії, результатом якої стане реалізація мети і принципів особистісно - орієнтованої освіти дошкільнят.

Педагогічний коллектив нашого закладу спрямовує свою роботу та зусилля кожного із батьків на розвиток гармонійної особистості, на розкриття в дитини творчого потенціалу, що має свої особливості у дошкільному дитинстві, на підтримання індивідуальних досягнень вихованця та забезпечення психолого - педагогічного супроводу розвитку малюка у дошкільні роки.

Усі батьки потребують педагогічних знань, після народження дитини вони змушені самостійно опановувати необхідні знання, тому вихователі, як професіонали, повинні допомогти батькам опанувати ті чи інші знання, вибудувати вірну тактику виховання свого малюка.

Принципами взаємодії нашого закладу з батьками є : доброзичливий стиль спілкування педагогів та батьків; індивідуальний підхід до кожного з членів родини, співпраця, а не наставництво; грунтовна підготовка до проведення заходів з батьками та динамічність.

Основними завданнями закладу дошкільної освіти у роботі з батьками є : вивчення сімей вихованців; залучення батьків до активної участі у житті нашого закладу; вивчення сімейного досвіду виховння та навчання дітей; просвіта батьків щодо педагогіки та дитячої психології; надання різнопланової допомоги та підтримки.

Девіз нашого закладу: «Діти + батьки + заклад ошкільної освіти = радість + здоров`я +комфорт».

Починаючи роботу з батьками педагоги завжди роблять детальний аналіз соціального складу батьків, їх настрою та очікувань від пребування дитини в закладі дошкільної освіти, проводять акетування та особисті бесіди з батьками - аби правильно побудувати роботу з батьками та дібрати цікаві форми взаємодії колективу закладу та колективу батьків.

Заклад дошкільної освіти має унікальну можливість постійно спілкуватись з родинами вихованців за умови грамотного планування та побудови роботи. У роботі з батьками можна використовувати різні форми, що зближують педагога і батьків, наближають сім'ю до дитсадка, допомагають визначити оптимальні шляхи виховного впливу на дитину.

Існують традиційні та нетридаційні форми взаємодії з батьками. У роботі з колективом батьків наших вихованців ми використовуємо такі традиційні форми роботи : колективні:

- групові та загальні батьківські збори, тематику яких розробляємо відповідно до завдань на рік та запитів батьків;

- групові консультації;

- семінари - практикуми;

- «круглі столи»;

- педагогічні «вітальні»;

- «школи» молодих батьків;

- робота консультативного пункту «Дитинство»;

- дні відкритих дверей та дні добрих справ;

- спільні свята, розваги, колективні заняття та ін з батьками.

Індивідуальні:

- педагогічні бесіди;

- індивідуальні консультації;

- робота «скриньки довіри»;

- відвідування родин;

- анкетування та тестування.

Наочно - інформаційні:

- дошки оголошень;

- інформаційні куточки;

- стенди, ширми;

- інформаційні бюлетні;

- папки - пересувки;

- фотовиставки;

- виставки дитячих робіт.

Відповідно до річного плану роботи в закладі сплановано та проводяться три засідання загальних батьківських зборів та чотири засідання групових зборів,теми зборів визначаються відповідно до завдань закладу на рік та запитів батьків. Кожного місяця проводяться планові консультації для батьків. Це робота клубу «Країна дитинство» та консультативного пункту для батьків, а також консультації, які пропонують батькам педагоги групи. Активну участь у роботі закладу та організації життєдіяльності дошкільників беруть і представники батьківського комітету, які допомагають організовувати дозвілля дітей, свята та розваги, а також дні добрих справ батьків та дітей, тематичні виставки в закладі та інше.

Поряд з традиційними формами роботи педагоги закладу використовують і нетрадиційні форми роботи, які поділяються на чотири підгрупи :

інформаційно - аналітичні; дозвілля; пізнавальні та наочно - інформаційні. До цих форм роботи належать ріноманітні психологічні ігри, тренінги,педагогічні брифінги, соціологічні опитування, педагогічна бібліотека, презентація груп та інше.

Наочно - інформаційний напрям дає можливість донести до батьків будь-яку інформацію в доступній формі, тактовно нагадати про батьківські обов'язки і відповідальності. Дозвіллєвий напрям в роботі з батьками виявилося найбільш привабливим, потрібним, корисним, але і найскладнішим в організації. Це пояснюється тим, що будь - який спільний захід дозволяє батькам: побачити зсередини проблеми своєї дитини, труднощі у взаєминах; апробувати різні підходи; подивитися, як це роблять інші, тобто набути досвід взаємодії не тільки зі своєю дитиною, але і з батьківською громадськістю в цілому. У групах проводяться різноманітні свята, розваги за участю батьків, вернісажі на різноманітну тематику, виставки сімейних фотографій, спільні виставки робіт батьків та дітей, випуск сімейних газет.

Уже 7 років в закладі функціонує клуб «Країна дитинство» та консультативний пункт «Дитинство», тематику зустрічей та консультацій формують відповідно до запитів батьків. Тут спілкуються на принципах добровільності та особистої зацікавленості. Метою діяльності нашого клубу та консультативного пункту є надання необхідної психолого - педагогічної допомоги батькам, допомогти їм грамотно оцінити розвиток дитини з урахуванням вікових особливостей, надати необхідні рекомендації та допомоги в соціалізації дитини. Форми взаємодії батьків та спеціалістів нашого пукту та клубу: лекторії, семінари та консультації, як індивідуальні так і групові, проведення занять,заочне листування та консультування в телефонному режимі. Також батьки можуть скористатись «Скринькою довіри» в тому випадку, коли мають якесь індивідуальне запитання, чи потребують відповіді на особисту проблему. На сайті дошкільного навчального закладу, який доступний за посиланням https://cms.dnz-kazka-sadok-sofiji-rusovoji.webnode.com.ua, підготовлено консультації спеціалістів, педагогів закладу; до уваги батьків презентовано анкети та тести; вони можуть переглядати світлини «Життя в садочку» та новини нашого закладу. У куточках батьків в групових блоках та інших приміщеннях закладу підготовлено матеріали наочної агітації «Родина і садок», виготовлено папки - пересувки для роботи з дітьми вдома на різноманітну тематику відповідно до розділів програми «Світ дитинства» та Базового комонента дошкільної освіти в України (нова редакція); педагогами закладу виготовлено папки «Консультації для батьків», «Поради лікаря», «Радить логопед», «Інформація психолога», «До дитсадочка з радістю» - де батьки можуть ознайомитись з консультацією та інформацією, яка їм цікава та знадобиться в подальшому у вихованні своєї дитини.

В закладі практикують такі форми роботи з батьками як «батьківські вітальні» та «круглі столи», де батьки та педагоги можуть вільно висловлюватись, спілкуватись одне з одним, обмінюватись досвідом з тієї чи іншої проблеми. Нещодавно в закладі проведено «круглий стіл» на тему «Гендерне виховання:відмінності», де для батьків було проведено міні - лекцію та запропоновано відповісти на запитання анкети «Особливості виховання моєї дитини», на згадку про участь для батьків виготовлено листівки «Права дитини».Також батьки взяли активну участь в «батьківській вітальні», ця форма є більш дієвішою ніж батьківські збори тому, що батьки не тільки прослухали консультацію вихователя «Про здоров`я треба дбати», але і переглянули цікаве заняття за методикою Єфіменка «Подорож в чарівний ліс», а також для батьків підготовлено рекомендації, яку роботу вдома вони можуть проводити з дітьми самостійно. Крім уже зазначених форм роботи популярними серед наших батьків є спільні свята, розваги, розважальні заходи в яких беруть участь і діти, і батьки. Ця форма роботи є достатньо ефективною для об`єднання зусиль педагогів та батьків для забезпечення гармонійного розвитку дошкільників та налагодженні партнерських відносин між родинами та педагогами закладу, що сприяє конструктивній взаємодії, забезпеченню активної участі батьків у навчальному процесі. Також добре сприймається батьками інформація, яку вони здобувають за допомогою різноманітних тренінгів, які проводять педагоги. Нещодавно з батьками середньо - старшої групи було проведено тренінг «Я тебе розумію», під час якого з батьками було проведено вправу «Як тобі краще»,де батькам на власному прикладі дають зрозуміти, які позиції спілкування з дитиною є найбільш ефективними. Дієвими для популяризації роботи закладу є перегляди батьками колективних занять під час «відкритих дверей», участь у «родинних посиденьках», участь батьків в інелектуально - розважальних іграх, виготовлення іграшок чи поробок власними руками.

Отже, робота з батьками - це основна складова роботи педагога, вона стимулює працівника закладу до постійного підвищення професійного рівня, передбачає надання батькам допомоги в сімейному вихованні дітей та створенні необхідних умов для навчання і розвитку, а також налагодження належного рівня взаємодії між  закладом дошкільної освіти та родиною. Організація взаємодії з сім'єю - робота важка, що не має готових технологій і рецептів. Її успіх визначається інтуїцією, ініціативою і терпінням педагога, його вмінням стати професійним помічником у родині. Бо сім'я і заклад дошкільної освіти - два суспільні інститути, що знаходяться, біля витоків нашого майбутнього, від майстерності педагогів та толерантності батьків, від взаємодії між ними - залежить становлення дитини, як повноцінного, високоорганізованого члена нашого суспільства .

Створено за допомогою Webnode
Створіть власний вебсайт безкоштовно! Цей сайт створено з допомогою Webnode. Створіть свій власний сайт безкоштовно вже сьогодні! Розпочати