Методична робота в закладі.
Сьогодні інноваційність є однією з домінуючих тенденцій розвитку людства. З урахуванням цього нова освітня парадигма вибудовується на засадах збереження і розвитку творчого потенціалу людини, її спрямованості та самовизначення, стабільно активної життєдіяльності у змінних соціальних умовах, готовності до сприймання і вирішення нових завдань. Орієнтують вихователів на використання новітніх наукових технологій та методичних розробок, сучасних засобів впливу на розвиток дітей
Інноваційна діяльність нашого закладу дошкільної освіти реалізується системним впровадженням нових оригінальних технологій, в результаті яких підвищується ефективність роботи.
Заклад дошкільної освіти«Казка», садка Софії Русової поглиблено працює за художньо - естетичним напрямком, з використанням основних педагогічних ідей Софії Федорівни Русової. Суть технології «український дитячий садок» полягає в забезпеченні гармонійного виховання дитини тобто виховання повинно бути індивідуальним, пристосованим до природи дитини, національним, відповідати соціально -культурним вимогам часу, вільним та незалежним від урядових вимог та вибудовуватись на грунті громадської організації. Принципами побудови українського закладу дошкільної освіти мають бути: гуманізм, демократизм, науковість та національний дух. Їх реалізація забезпечується етнізацією особистості, входження дитини в духовний світ і традиційне життя українського народу, плекання національної та загальголюдської культури. Група «Ромашка» поглиблено працює за екологічним напрямком, група «Краплинка» - над етнографічним напрямком.
В основі сучасних підходів до організації педагогічного процесу в закладі лежить ідея розвитку дитини, зокрема, своєчасне виявлення її природних здібностей, обдарувань. З огляду на це особистісно орієнтовану модель дошкільної освіти потребує створення для малюків комфортних, оптимальних умов за яких вони могли б проявити свої здібності, пробудити таланти, реалізувати потенційні можливості саморозвиватись.
Не викликає сумніву: дитина лише тоді не загубиться в дорослому житті, збереже гармонію у стосунках зі світом, коли віднайде ту сферу діяльності, до якої спонукають її природні здібності та вподобання. Наша робота переконує: багатогранність діяльності дошкільнят, різноманітні форми її організації дають добрий результат - дітвора зростає творчою, емоційно чутливою, активною, здатною до самовдосконалення.
У сучасному світі дуже важливо вміти не тільки засвоювати певні знання, а й оперувати ними, застосовувати їх у розв'язанні як життєвих, так і професійних проблем, мислити творчо, не ординарно, креативно. І основи цієї здатності слід закладати з дошкільного віку. Зокрема, застосовуючи наукову технологію розвитку творчості - ТРВЗ (теорію розв'язання винахідницьких завдань). Серед її головних принципів - навчання дітей розв'язувати суперечності, застосовувати системний підхід, тобто бачити навколишній світ у взаємозв'язку всіх його компонентів, знаходити резерви для творчого виконання завдань. У нашому закладі методи ТРВЗ широко використовуються в педпроцесі вихователем Т.М.ЛИСЕНКО де діти вчаться вигадувати, фантазувати, ставити такі запитання, які б спонукали до винахідництва, до допомоги улюбленим героям виходити зі складної ситуації, придумування кілька версій і обирання найоптимальнішої. Діти вчаться моделювати казки: змінювати ситуації у знайомих казках, придумують казки про себе, перекручують казки, складають казки по-новому, складають казки від одного слова і імпровізують. Під керівництвом Т.М.Лисенко працює гурток «У світі казок».Також у групі придбано модуль для креативної ігротерапії тобото це є пісочна ї терапія, педагог активно працює за цим напрямком.
Пріоритетним напрямком у роботі колективу є формування та розвиток творчих здібностей дошкільнят засобами театру в різних видах діяльності. Ігровий театр для малят цікавий і повчальний. В нашому закладі в кожній групі є куточок театралізованої діяльності, де педагоги творчо застосовують й інші традиційні і не традиційні форми роботи з дітьми. Діти охоче перевтілюються в той чи інший образ, вони сміються, коли весело персонажам, сумують разом з ними, попереджають про небезпеку й завжди готові їм допомогти.
Значний і різноманітний вплив на дитячу особистість театралізованих ігор їхні тематика і зміст мають, насамперед, моральне спрямування. З утіхою перевтілюючись у якийсь образ, дитина за власним бажанням перебирає на себе його характерні риси та якості. Мета вихователів вдосконалювати всебічний розвиток творчих здібностей дітей засобами театрального мистецтва.Більш поглиблено над розвитком театрального мистецтва працює Моцна Людмила Володимирівна, яка організувала гурток «Театр це диво та поглиблено працює над пробемою «Театралізована діяльність як засіб виховання всебічно розвиненої особистості».Також педагог працює з дітьми за методикою Глена Домена, що заключає в себе показ ілюстрації багаторазовий, та слово з літер червоного кольору, що сприяє запамятовуванню дітьми зорово цілих слів.
Вихователь з фізичного виховання Тарасевич Світлана Миколаївна впроваджує технологію
фізичного виховання дітей М.Єфименка «Театр фізичного розвитку та оздоровлення
дітей» . Вона проводить фізкультурні заняття у формі ігрових дійств та пластик
- шоу. Також на цих заняттях впроваджує фізкультурні хвилинки, міні-ігри,
ігри-вправи.Під її керівництвом працює гурток «Здоров*я». Також педагог
використовує в своїй роботі стретчинг, фітболгімнастику, та працює над
впровадженням у роботу з дітьми степаеробіки. Як вихователь групи в роботі з
дітьми використовує Мнемотехніку - це система прийомів, що
полегшують запам'ятовування і збільшують обсяг пам'яті шляхом утворення
додаткових асоціацій Суть мнемосхем полягає в наступному: на кожне
слово або маленьке словосполучення підбирається картинка (зображення).
Таким чином, весь текст замальовується
схематично. Дивлячись на ці схеми - малюнки, дитина легко відтворює текстову
інформацію.
Гринько Інна Михайлівна працює за технологією «Художнє слово і дитяче мовлення» автор Н.В. Гавриш спонукає дітей самостійно складати невеличкі твори, викликаючи в уяві чудові образи, пробуджуючи бажання розповідати. Завдяки цій технології мовлення дошкільнят стає образним, щирим та живим, у них виховується інтерес до мовного багатства.Під її керівництвом працює гурток «Народознавство», де з дітьми вивчаються малі фолклорні форми такі як заклички, потішки, мирилки та інші. Також вихователь використовує у роботі з дітьми блоки Дьєнеша, ми придбали готові набори,з усіма дітьми не має змоги працювати бо мало наборів тому вихователь більше працює індивідуально.
Технологію «Казкові лабіринти гри» автор В.В. Воскобович, яка вчить дітей в іграх перетворювати свої дії на конструювання чогось нового, надає можливість самовизначитись, виявити творчу ініціативу., використовують всі вихователі в повсякданній діяльності та як елементи заняття. Також педагоги закладу уже третій рік працюють над впровадженням у роботу з дітьми методу проектних технологій - це такі як «Новорічне диво», «зимуючі - перелітні», «Свійські - дикі тварини» та інше.під час занятять з зображувальної діяльності використовують такі техніки як техніка "кляксографія";пальчиковий живопис; малювання м'ятим папером; ниткографія; техніка малювання листям, паличками, камінчиками і т.п .; малювання долонями.
Музичний керівник Л.М.Бондар використовує в своїй роботі такий вид
арттерапії як музикотерапію це і
вокалотерапія і гра на музичних дитячих інструментах. «Арт-терапія» є засобом вільного
самовираження. В особливій символічній формі: через малюнок, гру, казку,
музику - ми можемо допомогти людині дати вихід своїм сильним емоціям,
переживанням, отримати новий досвід вирішення конфліктних ситуацій.
Основне завдання арт-терапії полягає
у розвитку самовираження і самопізнання людини через творчість і в підвищенні
його адаптаційних здібностей.